Program studiów
Grafika komputerowa
We współczesnym świecie sprawne posługiwanie się obrazem cyfrowym należy do podstawowego kanonu wiedzy informatyka. Dziedzina ta nie jest już w tej chwili zarezerwowana dla pasjonatów grafiki, gier komputerowych, filmów i programów do przetwarzania multimediów. Dzisiaj wiele aplikacji umożliwia wizualizację danych (np. za pomocą wykresów), dominującą zaś formą komunikacji użytkownika z komputerem są wszechobecne interfejsy graficzne (GUI). W ramach przedmiotu „Grafika komputerowa” studenci uczą się tworzyć obrazy cyfrowe oraz przekształcać je zgodnie w wymogami prezentacji, rozrywki lub dalszego przetwarzania. Odrobina matematyki, szczypta programowania i… dowolny obrazek jest na wyciągniecie ręki. Nie musimy podziwiać twórców pakietów graficznych (np. CorelDRAW) i zastanawiać się jak „Oni” to zrobili. Kurs pozwala zdobyć wiedzę z zakresu podstaw matematycznych grafiki rastrowej i wektorowej, algorytmów graficznych oraz ich implementacji. Przedmiot umożliwia również nabycie praktycznych umiejętności korzystania z graficznego interfejsu programistycznego API w wybranym języku wysokiego poziomu, budowania prostych aplikacji graficznych oraz prowadzenia eksperymentów w zakresie przetwarzania obrazów i tworzenia scen grafiki wektorowej dwu- i trójwymiarowej. Poniżej przedstawione są przykładowe obrazy wykonane w aplikacji zrealizowanej przez studenta w ramach laboratorium z grafiki komputerowej.